• SEVERAL LAWS. THE ELASTIC TEST _ vista allestimento
    appEW
  • UNTITLED (1) _ object (leather, laser inscription, hand dyed in white), 100x140cm, 2015-2016
    app-UNT
  • INFINITE CONTRADICTION _ installation of three joint flags (reused black leather, wooden sticks, steel), 2016
    app-FLAG
  • ERRATIC STATISTICS (1) _ object (wood stick, leather of different colors), 2m, 2016
    app-STICK
  • PORTRAYING SIMULACRA _ installation (object and digital questionnaire), 2012–2013, documentation from la Biennale di Venezia 2013, Romanian Official Representation II - "Reflection Centre for Suspended Histories. An Attempt", The New Gallery, The Romanian Institute for Culture and Humanistic Research, Venice, Italy
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  • AS GOOD AS GOLD (triptych) _ painting (hemp fabric, iron wire, leather strings, acrylic paint, glitter), 240x190cm, 2014, documentation from Apparatus 22 - AS GOOD AS GOLD solo show at Akademie Schloss Solitude, Stuttgart, Germany
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  • 7 UNCERTAIN SCRIPTS _ installation (immersive lightbox of 9m x 3m x 3m size: metal, black and white backlit print, neons + 4 wood benches + video of 8’34’’ created and projected for the triptych shape + wooden semicircular wall), 2014, documentation from Shape Noise exhibition at MNAC, Bucharest, Romania
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  • POSITIVE TENSION (IN THE AIR) _ performance, 2012, still from the series of five performances produced for Museums Quartier, Vienna, Austria
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APPARATUS 22

developed for

Apparatus 22 è un collettivo artistico transdisciplinare fondato nel gennaio 2011 dagli attuali membri Erika Olea, Maria Farcas, Dragos Olea e Ioana Nemes (1979-2011) a Bucarest, Romania.
Dal 2015 tra Bucarest e Bruxells, Apparatus 22 si definisce come un collettivo di sognatori, ricercatori, attivisti poetici e futurologi (falliti) interessati all’esplorazione delle intricate relazioni tra economia, politica, studi di genere, movimenti sociali, religione e moda al fine di comprendere la società contemporanea. Un recente argomento di ricerca e di riflessione nella pratica di Apparatus 22 è l’universo SUPRAINFINIT: un tentativo di creare un mondo attraverso l’uso critico della speranza, navigando tra presente e futuro.
Nei diversi lavori di Apparatus 22 – installazioni, performance, testi – la realtà si mescola con la finzione e la narrazione, e tutto si fonde con un approccio critico che attinge conoscenza ed esperienza dal mondo del design, della sociologia, della letteratura e dell’economia.
Il collettivo ha partecipato a mostre e festival: La Biennale di Venezia 2013, MUMOK, Vienna (AT), Brukenthal Museum Contemporary Art Gallery, Sibiu (RO), MAK, Vienna (AT), Steirischer Herbst, Graz (AT), Akademie Schloss Solitude, Stuttgart (DE), Salonul de Proiecte, Bucharest (RO), Museion, Bolzano (IT), TIME MACHINE BIENNIAL OF CONTEMPORARY ART, D-0 ARK UNDERGROUND, Konji (BIH), TRAFO Gallery, Budapest (HU), Futura, Prague (CZ), Ujazdowski Castle – Centre for Contemporary Art, Warsaw (PL), Württembergischer Kunstverein Stuttgart (DE), Contemporary Art Museum (MNAC), Bucharest (RO), KunstMuseum Linz (AT), Osage Foundation (Hong Kong), Progetto Diogene, Turin (IT), Drodesera Festival, Dro (IT), Young Artists Biennial, Bucharest (RO), Oberwelt, Stuttgart (DE), Galeria Nicodim, Bucharest (RO), GALLLERIAPIÙ, Bologna (IT), Nieuwe Vide, Haarlem (NL), Nest, Den Haag, (NL), Académie Royale des Beaux-Arts de Bruxelles (BE), CIAP, Hasselt (BE), etc.; Apparatus 22 lavora anche al di fuori degli spazi istituzionali, con performance in luoghi pubblici, interventi in spazi privati e altre forme ibride.

Apparatus 22 _ CV